Oferta

RENOWACJA SAMOCHODU ZABYTKOWEGO

Oferta

Zapewniamy kompleksową usługę renowacji samochodów klasycznych i zabytkowych

Opis procesu: RENOWACJA SAMOCHODU ZABYTKOWEGO - jak to robimy:

  1. Demontaż elementów karoserii, wnętrza, podzespołów mechanicznych, instalacji elektrycznych, instalacji sterowania, układów paliwowych, chłodniczych itp,
  2. Skatalogowanie wszystkich części i akcesoriów z rozbiórki samochodu,
  3. Przygotowanie karoserii do czyszczenia,                                      
  4. Oczyszczanie powierzchni karoserii i elementów podwozia ze starych powłok lakierniczych -  wykonuje się w jednej z dostępnych technik i możliwości prawidłowego usuwania starej powłoki lakierniczej:
    1. „piaskowanie” – oczyszczanie powierzchni przy użyciu mieszanki „piaskowo-powietrznej” , w tej metodzie stosuje się granulaty wykorzystywane jako ścierniwo, takie jak: korund, szlaka pomiedziowa ale także łupiny po orzechach. Metoda stosowana jest do oczyszczania elementów trudnodostępnych, wewnętrznie wzmocnionych i rantów karoserii
    2. „szkiełkowanie” – mniej inwazyjna technologia doskonale nadaje się do mniejszych elementów i podzespołów mechanicznych. Jak nazwa wskazuje ścierniwem jest w tym wypadku drobne szkło, które delikatnie czyści elementy z powłok dekoracyjnych.
    3. „sodowanie” –popularna technologia oczyszczania powierzchni specjalnymi ścierniwami opartymi na sodzie oczyszczonej o specjalnej granulacji. Delikatny w pracy, ma jednak problem ze ściągnięciem twardszych materiałów (najczęściej trzeba powtórzyć proces).
    4. „mechaniczne” – najpopularniejszy sposób usuwania starych powłok. Dający największą kontrolę nad całym procesem lecz bardzo czasochłonny. Do usuwania używamy specjalnym maszynek potocznie nazywanych „zdzierakami” i papierów ściernych lub specjalnych krążków z tworzyw sztucznych.
  5. Czasowe zabezpieczenie antykorozyjne karoserii i podwozia poprzez nałożenie podkładu technicznego dającego ochronę na czas napraw blacharskich po mechanicznym oczyszczaniu powierzchni ze starych powłok.
  6. Naprawa blacharska powierzchni skorodowanych:
    1. Wymiana elementów skorodowanych na nowe pozbawione ognisk korozji. Ta forma naprawy uzależniona jest od dostępności część zamiennych na rynku lub bezpośrednio u producentów,
    2. Dorabianie elementów blacharskich,
    3. Odwzorowanie elementu uszkodzonego, poprzez ręczne lub maszynowe profilowanie i modelowanie blach do uzyskania kształtu i formatu części oryginalnej,
    4. Produkcja rzemieślnicza części na podstawie rysunków, pomiarów własnych i wizualizacji 3D,
    5. Odbudowa płaszczyzn i linii pojazdu.
    6. Zastosowanie hebli i młotków bezwładnościowych do profilowania blachy,
    7. Cynowanie i szpachlowanie powierzchni w miejscach nierówności,
  1. Zabezpieczenia podwozia, elementów zawieszenia i nadkoli.
    1. uszczelnianie połączeń blach, miejsc spawanych i zgrzewanych – stosuje się np. wyroby kauczukowe,
    2. zabezpieczenie profili zamkniętych przed działaniem wody i soli,
    3. Zabezpieczenie podwozia i elementów zawieszenia - emalia poliuretanowa o podwyższonych właściwościach adhezyjnych z dodatkami zwiększającymi antykorozyjność i elastyczność

  1. Izolacja i przygotowanie do lakierowania karoserii
    1. naniesienie podkładu epoksydowego na karoserię w celu odseparowania blachy i szpachli od następnych warstw i zapobiec wchłanianiu rozcieńczalników co mogłoby powodować dodatkowe deformacje szpachlowanych powierzchni,
  2. Przygotowanie powierzchni pod warstwy dekoracyjne
    1. pokrycie karoserii podkładem akrylowym, który dzięki zastosowaniu bardzo wysokiej jakości żywic, wypełniaczy, specjalnych dodatków zwiększających przyczepność oraz nowej generacji inhibitorów korozji posiada bardzo dobre właściwości adhezyjne do różnego rodzaju podłoży, antykorozyjne oraz izolujące.
  3. Lakierowanie dekoracyjne
    1. Pokrycie karoserii lakierem z pigmentem dekoracyjnym. Współcześnie, ze względu na przepisy ekologiczne, które zabraniają używania surowców starego typu, proces tworzenia koloru opiera się na do opracowaniu maksymalnie zbliżonej do wzorca receptury.
  4. Lakier nawierzchniowy
    1. Położenie warstwy lakieru bezbarwnego z zawartością specjalnych dodatków zwiększających ochronę przed zarysowaniami.
  5. Naprawa podzespołów mechanicznych
    1. remont silnika, skrzyni biegów, wałów napędowych, itp.,
    2. remont zawieszenia i układu przeniesienia napędu,
    3. remont układów: paliwowego, chłodniczego, wydechowego, hamulcowego, itp.,
    4. wymiana lub uzupełnienie przewodów w instalacji elektrycznej i sterowania,
  6. Naprawa wyposażenia wnętrza
    1. naprawy tapicerskie, wymiana pianek i poszycia siedzeń, wymiana lub naprawa wykładzin,
    2. naprawy stolarskie,  renowacja elementów drewnianych
    3. naprawy elementów z tworzyw sztucznych,
  7. Naprawa elementów chromowanych
    1. elektrochemicznie usuwanie starych powłok, oszlifowanie metalu bazowego. Następnie detal jest kilkukrotnie miedziowany na podkładzie niklu wstępnego. Po każdym procesie dokładnie szlifowany i polerowany, poddawany pracom blacharskim, napawany jeśli zachodzi taka potrzeba w celu uzyskania lustrzanej powierzchni. Finalnie jest chromowany na podkładzie dwóch nikli wstępnego i błyszczącego.
    2. Elementy wykonane ze stopu cynku i aluminium - ZNAL ( odlewy ). Jest to bardzo trudny do powtórnej obróbki galwanicznej materiał, renowacja nie gwarantuje, że charakterystyczne pęcherze pod chromem nie wyjdą po niedługim czasie ponownie - punkty korozyjne cynku  - miejsca utleniania się cynku ze stopu )  nawet jaku uda się odnowić detal.
    3. Elementy w  gat. aluminium AL. nie nadają się pod chrom i powłoka byłaby nietrwała oraz może część ulec uszkodzeniu. Zalecamy naniesienie powłoki lakierniczej w kolorze chrom.
  8. Wymiana ogumienia,
  9. Ponowny montaż elementów wyposażenia karoserii, wnętrza, silnika i podzespołów mechanicznych,
  10. Diagnostyka komputerowa po zakończeniu odbudowy,
  11. Opracowanie dokumentacji jakościowej i powykonawczej,